Omdat er op dit moment niet zoveel jongeren zijn die in aanmerking komen voor catechese en omdat er niet genoeg leiding is doen we het nu op een andere manier. We willen onze jongeren zeker niet in de kou laten staan en ze ook een goede toerusting geven, maar dan op een andere manier. Die andere manier lijkt ons de jongeren ook nog meer aan te spreken. Door het jaar heen houden we verschillende activiteiten, de ene keer met iets meer inhoud, de andere keer met nog meer plezier. Voor de 17+ ers is er trouwens de 17+groep, maar ook hier zijn ze nog van harte welkom!

Een paar voorbeelden zijn: meedoen met Sirkelslag, een interactieve landelijke wedstrijd vanuit JOP, maar dan allemaal op je eigen locatie, bezoeken van de Wake Up Christmascall (kerstfeest van JOP) Wellicht gaan we een keer naar de EO-jongerendag. De pastamaaltijd is trouwens ook een prima alternatief, waarop we hetzelfde thema behandelen als op de groothuisbezoeken. Ook voor ideeën vanuit de jeugd zelf staan we open.

Het lijkt er zelfs op dat we op deze manier meer jongeren bereiken dan op de ouderwetse "catecheseavonden".

En we houden onze jeugd in de gaten, zou het blijken dat er weer meer behoefte is aan huiscatechese, dan zetten wij ons daar voor in.

Onze kerk is nu eenmaal een bewegende kerk......bewegend naar de behoefte van onze leden en zeker ook naar onze jongeren.